گفتگو با کودک قهرمان بدمینتون | وقتی نفسی برای ادامه نداشتم
  • کد مطالب: ۲۹۲۹۲۱
  • /
  • ۲۹ مهر‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰

گفتگو با کودک قهرمان بدمینتون | وقتی نفسی برای ادامه نداشتم

بد نیست بدانید بدمینتون سریع‌ترین بازی راکتی در جهان است و یک ضربه‌ی محکم با راکت بدمینتون به توپ می‌تواند حدود سیصد کیلومتربرساعت سرعت داشته باشد.

بدمینتون ورزش بسیار پرتحرک و شادی است و به‌نظر می‌رسد که به افزایش تمرکز هم کمک زیادی می‌کند.

بد نیست بدانید بدمینتون سریع‌ترین بازی راکتی در جهان است و یک ضربه‌ی محکم با راکت بدمینتون به توپ می‌تواند حدود سیصد کیلومتربرساعت سرعت داشته باشد.

یک بازیکن خوب تا پایان یک مسابقه‌ی حرفه‌ای نیز باید حدود دو کیلومتر بدود. بدمینتون، ورزشی بسیار فنی است که به هماهنگی خوب در حرکت‌های بازیکن و ضربه‌های واردشده به توپ نیاز دارد.

کیان جهان‌نوش، دانش‌آموز کلاس پنجم مدرسه شاهوردیانی است که بدمینتون را از چهارسالگی آغاز کرده است.
او به این رشته‌ی ورزشی علاقه بسیاری دارد و به همین دلیل تاکنون با تلاش بسیارش موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و اکنون یکی از قهرمانان کشور در رشته‌ی بدمینتون است.گفت‌وگوی ما با کیان را در ادامه بخوانید.

 

کیان‌جان! از پیروزی‌هایی که در این راه تاکنون به‌دست آورده‌ای و احساسی که از این ‌موفقیت‌ها داری، برایمان می‌گویی؟

اولین‌بار در مسابقه‌ای که در نیشابور برگزار شد، قهرمان استان شدم و خیلی احساس قدرت می‌کردم. پس از آن، مقام سوم استعدادهای برتر استان را در اسفند١٣٩٩ به‌دست آوردم.

سال ۱۴۰۱ مقام اول قهرمانی استان و دو مرتبه نیز مقام دوم رنکینگ رده‌ی سنی یازده سال را کسب کردم. امسال هم تاکنون توانسته‌ام مقام دوم سطح‌یک رده‌ی سیزده سال، نایب‌قهرمانی کشور در رشته‌ی دوبل و مقام اول کشور در رشته‌ی سینگل را به‌دست بیاورم که این پیروزی‌ها سبب شده است انگیزه‌ام زیاد شود و بیشتر تلاش کنم.

 

فکر می‌کنی برای موفقیت در رشته‌ی ورزشی بدمینتون چه توانایی‌هایی لازم است؟ تابه‌حال آسیب هم دیده‌ای؟

مهم‌ترین توانایی‌ها به‌نظرم قدرت بدنی، تکنیک مناسب، تمرکز و توان استفاده‌ی هم‌زمان از عصب و عضله است که با تمرین زیاد به‌دست می‌آید. بله، یک‌مرتبه دچار آسیب کشیدگی عضله‌ی ران شدم که البته زود خوب شد.

 

چرا بدمینتون برایت جذاب است؟

زیرا یک ورزش هیجانی و شاد در محیطی سالم و بی‌حاشیه است که سبب می‌شود بدنی ورزیده و اندامی متناسب داشته باشم.

 

به‌نظر تو این رشته‌ی ورزشی چه فایده‌هایی دارد و تا کجا می‌توانی در آن پیشرفت کنی؟

به‌نظرم بدمینتون سبب می‌شود بتوانیم در مدتی کوتاه بهترین تصمیم را برای برد بگیریم. البته هر ورزشی جای پیشرفت دارد، به‌شرط اینکه حمایت شویم و در کنار آن تلاش هم بکنیم.

من هم دوست دارم در آینده یک بدمینتون‌باز حرفه‌ای شوم، تا جایی که بتوانم به مدال‌های بین‌المللی دست پیدا کنم و به بالاترین سطح این ورزش برسم.

 

چگونه برنامه‌ریزی می‌کنی که بتوانی هم در ورزش و هم در درس‌هایت هم‌زمان پیشرفت کنی؟

از مدرسه که برمی‌گردم، فوری تکالیفم را می‌نویسم و درس‌هایم را می‌خوانم، بعد هم به ورزش و کارهای دیگرم می‌رسم.

 

به‌جز بدمینتون، به چه فعالیت دیگری علاقه‌مندی؟

کلاس زبان انگلیسی می‌روم و ورزش‌های هوازی هم در کنار بدمینتون کار می‌کنم. بلافاصله از مدرسه که به خانه می‌آیم، شروع می‌کنم به درس‌خواندن و انجام تکالیفم.

اگر بخواهم روزی ورزش دیگری را هم انتخاب کنم، حتماً فوتبال خواهد بود. به دوستانم نیز پیشنهاد می‌کنم به هر ورزشی علاقه دارند، آن را ادامه دهند و کوتاه نیایند که حتماً پیروز می‌شوند.

این را هم بگویم که من به‌جز تلاش و علاقه‌ی خودم در رشته‌ی بدمینتون، حمایت و پشتیبانی پدر و مادر و خانواده و همچنین مربیان عزیزم را در موفقیت‌هایم خیلی مؤثر می‌دانم و از همه‌ی آن‌ها تشکر می‌کنم.

 

خاطره‌ای از تمریناتت داری برایمان تعریف کنی؟

دو سال پیش هنگام تمرین اگر زدن توپی را خراب می‌کردم، مربی دوباره از صفر می‌شمرد. شاید این کار چندین مرتبه تکرار شد و واقعاً نفسی برای ادامه نداشتم؛ اما نتیجه‌ی همه‌ی این تلاش‌ها در پایان برایم تبدیل به حس طلایی پیروزی شد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.